Upadłość konsumencka Wrocław. Historia małżonki przedsiębiorcy

W ostatnim czasie informowaliśmy na profilu kancelarii KL Law Polska na Facebook’u o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej wobec naszej Klientki z Wrocławia.

Niewypłacalność Dłużniczki w głównej mierze wynikała z aktywności zawodowej jej byłego męża. Ona sama od lat pracowała w klinikach i szpitalach we Wrocławiu, i nie zajmowała się prowadzonym przez byłego męża biznesem.

Dłużniczka w pełni ufała poczynaniom swojego małżonka, który z powodzeniem prowadził już jeden sklep na terenie Wrocławia. Środki na rozkręcenie biznesu pochodziły z kredytu, ale był on spłacany bez żadnych problemów. Małżonek Klientki zdecydował się budować małą sieć na terenie całego miasta i otworzył kolejne dwa punkty sprzedażowe we wrocławskich galeriach handlowych. Potrzebne na to były dodatkowe środki.

Małżonkowie pozostawali w ustroju wspólnoty majątkowej, a więc bank, który udzielał finansowania na nowe przedsięwzięcia, zażyczył sobie wyrażenia zgody przez naszą Klientkę na zaciągnięcie zobowiązania. Dłużniczka, po namowach męża, uległa i podpisała zgodę. Sytuacja ta powtórzyła się później ponownie i tym razem Klientka podpisała weksel in blanco. Jak się później okazało, decyzje Dłużniczki o wyrażeniu zgody i podpisaniu weksla doprowadziły ją do stanu, w którym jedynym rozwiązaniem było ogłoszenie upadłości konsumenckiej.

Problemy ze zdrowiem i nietrafione decyzje finansowe małżonka.

Przyczyny ubiegania się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej dłużniczki z Wrocławia

Klientka na skutek poważnych problemów zdrowotnych trafiła na kilka miesięcy do szpitala, w którym przechodziła poważne zabiegi. Po dojściu do zdrowia i powrocie do domu pierwszą korespondencją, którą otrzymała był nakaz zapłaty opiewający na kwotę 348.340,56 zł.

Małżonek przez długi czas ukrywał informacje na temat problemów finansowych firmy i wiadomość, którą Dłużniczka otrzymała, była nie lada szokiem.

Trudna sytuacja finansowa i brak jakiegokolwiek majątku w postaci nieruchomości, czy cennych ruchomości, doprowadził do zajęcia wynagrodzenia za pracę Dłużniczki przez komornika. Po latach podejmowania prób zawarcia ugody z wierzycielem zdecydowała się na uzyskanie oddłużenia w ramach upadłości konsumenckiej wychodząc z założenia, że jest to jedyny słuszny wybór.

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami 58 380 26 56 lub kliknij w "kontakt"!

Sytuacja Klientki a przesłanki ogłoszenia upadłości. Historia z Wrocławia

Wina umyślna i rażące niedbalstwo

Analizując powyższy stan faktyczny w kontekście przesłanek umożliwiających ogłoszenie upadłości konsumenckiej, w pierwszej kolejności należy odnieść się do tego, czy niewypłacalność naszej Klientki powstała na skutek winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa.

Nieumiejętne prowadzenie działalności przez męża Dłużniczki, zatajanie przez niego istotnych faktów oraz diagnoza przewlekłej choroby, z całą pewnością należą do katalogu okoliczności wyjątkowych oraz niezależnych od woli Dłużniczki. Trudno zatem stwierdzić, aby w jej zachowaniu występowały znamiona skutkujące oddaleniem wniosku o upadłość.

Co więcej, nasza Klientka nigdy nie “uciekała” od spłaty zadłużenia – nawet po rozstaniu z małżonkiem. Ciężko jej również zarzucić bycie “nierzetelną dłużniczką”, ponieważ przez kilka lat była w stałym kontakcie z komornikiem.

W związku z potęgującym się stanem zadłużenia (na skutek kolejnych opłat komorniczych i odsetek na dzień składania wniosku o upadłość dług wynosił blisko 460.000 zł) jedynym rozsądnym wyjściem było ogłoszenie upadłości.

Warto też dodać, że Klientka de facto nie posiada żadnego większego majątku. Wartościowym przedmiotem, który może wejść do masy upadłościowej jest jedynie kilkunastoletnie auto warte parę tysięcy złotych.

Kancelaria prawna KL Law Polska specjalizuje się w sprawach na gruncie prawa upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Mimo biur w Trójmieście (Gdańsk, Gdynia) i Warszawie reprezentujemy naszych klientów na terenie całego kraju. W tym również przed Sądem Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu.

Jesteś dłużnikiem i szukasz pomocy?

Sprawdź jak pomagamy lub zadzwoń: 58 380 26 56!

Filip Kozik

Autor artykułu:

Filip Kozik – syndyk i doradca restrukturyzacyjny, specjalizujący się w sprawach na gruncie prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego.

Szukasz rozwiązania? Skontaktuj się z nami!